понедељак, 14. новембар 2011.

Ја бих хтио умријети

Ја бих хтио умријети
(По Семену Јаковљевићу Надсону) 

Ја бих хтио умријети
Заносу ми под крилима,
У љенивом дријемању,
Кад се санак очи прима: 

Без болова, раскајања,
без мисала, што ће бити,
И без суза малодушних
Са земљом се опростити. 

Ја бих хтио умријети
У прољећу мирисаву
И у китном с краја саду
Спустит' мртав своју главу 

Онда, када вјетрић с липе
Мирисави цвијет стреса-
Ето, онда рад бих био
Упутит' се пут небеса. 

И још кад би бистри поток
Зуборећи проламао
Тајанственост и тишину,
У коју бих тад упао.

При том плаво да ми небо
У ведроме своме бају
Штогод прича о вјечности-
О вјечности и о рају. 

Ја бих хтио умријети
Без молитве и лелека,
Ка' да сањам снове ове
Са узглавља свога мека: 

Да сам тамо ка' на мору,
Па вал да ме валу даје
И мртво ми опет т'јело
Другом валу вал пружаје!...

                                       1888

 


Нема коментара:

Постави коментар