уторак, 18. јун 2013.

ПОСЛАНИЦА ЦРМНИЧАНИМА


ПОСЛАНИЦА ЦРМНИЧАНИМА

 

Црмничани!

Давно се рекло: Црмница је српска перјаница;

Црмница је душманска гробница!

До вас је данас да тај славни глас остане и даље на вашој лијепој и питомој нахији.

Јунаци црмнички! Немојте клонути духом и нагрдити се заувијек. Сва Црна Гора јуче је забашена била, а јутрос се буди да брани своју милу домовину, и браниће је сумње нема. Излетите ми и ви, орлови моји, час прије врховима Сутормана и Врсуте и умрите, устреба ли, на погледу чаробног Бара и српског мора, лијепог нашег мора. Очувајте ми га, а то можете лако са добром вољом, прегнућем, стегом и слогом. Док прве звијезде довече истеку на плавом небу, хоћу да посједнете јужне врхове Црмнице.

Пењући се уз планину, наљећи ћете на костурнице нападача и душмана наших. Сјетите се јунаштва и подвига ваших отаца у Крњицама и других сто поља од мегдана, а чућете брзо, ја се надам, што ће се и овамо учинити. Наредио сам да ми се забиљеже имена оних соколова који ће се најпрви данас напити бистре воде са Баше.

Бог нека је с вама, драга моја дјецо, и мој очински благослов!

 

3. I 1916.

М. Живковић, исто, 1935, стр. 139.


Нема коментара:

Постави коментар