четвртак, 20. јун 2013.

ИЗАСЛАНИКУ КРАЉА СРБИЈЕ, др ЈАШИ НЕНАДОВИЋУ


ИЗАСЛАНИКУ КРАЉА СРБИЈЕ, др ЈАШИ НЕНАДОВИЋУ

 

Господине изасланиче,

С најусрднијом захвалношћу примам из Ваших руку орден Карађорђеву звијезду, којом је благоизволио мој мили зет, Ваш узвишени господар, њ. величанство Петар I, краљ Србије, мене првога одликовати. Ја ћу се овим одликавањем поносити као знамењем благодарности и пијетета свих Срба наспрам сјени и спомену оца Србије, великога Карађорђа. Ова ће ме звијезда подсјећати на претрпљене муке, жртве и успјехе — на чудно дјело и истрајност храбрих другова великога Вожда; подсјећаће ме на прегнућа и нечувену смјелост и снагу једнога витешкога покољења, које празноруко прегну да окове своје растргне; подсјећаће ме на дружбу, љубав, слогу и узајамно уздање светога Петра, мог великог претходника, и неумрлог Карађорђа — на пијетет, занос и пјесму другог мог славног претходника, великога Његоша — „праху оца Србије“, и све то ће ми уливати вјеру у моћ доба до зуба наоружаних и сложних да ће умјети, смјети и моћи бар очувати тековину, коју наши стари скоро празноруки стекоше и извојеваше.

Овај лијепи и тако значајни дар краља Петра I мило ми је примити још и из Ваших руку, потомка јуначке куће Ненадовића, везане заједничким прегнућем, мукама и сродством са домом великога Ослободиоца Србије.

 

7. VI 1904.

Глас Црногорца, 12. VI 1904, бр. 24.
 
 

Нема коментара:

Постави коментар