уторак, 18. јун 2013.

НАРОДНИМ ПОСЛАНИЦИМА У СКУПШТИНИ


НАРОДНИМ ПОСЛАНИЦИМА У СКУПШТИНИ

 

Господо народни посланици!

Свјестан славне улоге ових наших страна у историји српскога народа за вријеме моћних краљева и господара негдашње Зете, колијевке славних Немањића; и свјестан доцније улоге наше отаџбине, ја одобравам предлог Народне скупштине да се обнови старо краљевско достојанство мојој држави; одобравам тим прије што видим у жељи представништво мога драгог народа будну свијест наше прошлости; а народ који има лијепу прошлост и који је прожет и одушевљен свијешћу своје прошлости, тај народ може с поуздањем гледати у ове бољу и сјајнију будућност.

Та будна свијест драгога ми народа, као што је водила и његове синове по крвавим бојиштима, тако је мене пратила и потпомагала у мом раду за унутрашњим препородом Црне Горе; и ја у овом свечаном часу, са очинским задовољством и поносом признајем да је заслуга мога народа у истој мјери колико и моја, што је Црна Гора под заштитом свемогућега Бога и братске нам Русије заузела мјесто међу културннм народима.

Господо народни посланици!

Имајући народ тако способан за просвјету и државни живот, тако готов да уложи ове своје силе за част и углед своје отаџбине, и тако одан мени и моме дому, што је све скупа допринијело значају и угледу који данас ужива Црна Гора у свијету, ја примам краљевско достојанство које проширеној Црној Гори припада по историјском праву и по њеним сопственим заслугама, будући тврдо убијеђен да ће све велесиле са благовољењем поздравити поред једне краљевине у српском Подунављу ову другу у српском Поморју, као једну залогу више за културни напредак и мир на овој граници између Истока и Запада, а Словенство и сви Срби као једно још више јемство за опстанак и бољу будућност српскога племена.

Нека свемогући Бог благослови ово наше дјело!

Нека живи и све више напредује мила наша отаџбина Црна Гора!

 

15. VIII 1910.

Глас Црногорца, 15. VIII 1910, бр. 35.
 
 

Нема коментара:

Постави коментар