четвртак, 13. јун 2013.

ЈОВАНУ ЈОВАНОВИЋУ ЗМАЈУ


 
 
82.

ЈОВАНУ ЈОВАНОВИЋУ ЗМАЈУ

ЦЕТИЊЕ, 1. јануара 1875.

 

Господине!

Ваше красне пјесме, које су све скупа најљепша пјесма лијепоме, истини, карактеру, родољубљу, задобиле су одавна и према гуслама вашијема и према личности вашој моје велико поштовање. Зато кад сте дочекали ријетку светковину, двадесет и петогодишњицу Вашег пјесничког живота, оветковину, која је достојна Вас и часна за народ ваш, радовах се веома, што ми се даде прилика да Вам и ја пружим један знак особитог уважења. Догађај подгоричгки преузеде међутијем сву моју пажњу. Но и ако сам на онај у Вашем животу значајни, у просвјетном животу народа нашега важан дан, морао пропустити да задовољим својој жељи, ја јој се одзивам сада.

Примите овај витешки крст ордена књаза Данила за независност Црне Горе и носите га с оноликијем поносом, с колико га љубави и уважењем Вашега књижевног рада ја Вама дајем.

Желим Вам још дуг и славан живот, те да постанете, као што сте већ у величини пјесништва, друг онијем славнијем пјесницима италијанскога народа, који су сретни били да опјевају јединство његово.

 

Књаз црногорски

Никола
 
 
 
 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар